Požadovaný obsah je chráněn heslem
Pokud jej chcete zobrazit, zadejte prosím nejdříve heslo:
Pokud jej chcete zobrazit, zadejte prosím nejdříve heslo:
Žáci rozeznají jednotlivé hlasy v operním duetu Kecala s Jeníkem. Zjišťují tak, že opakování frází a vrstvení jednotlivých hlasů je základním skladebním principem operních duet. Co myslíte, nechali byste se zlákat majetkem dohazované nevěsty/ženicha, i kdyby neodpovídal/a vašim představám?
Pustíme nahrávku Znám jednu dívku. (1)
Poslouchejte a zapisujte si vše, co Kecal napovídal Jeníkovi o dívce, kterou mu chtěl dohodit.
Podělte se o své poznatky se sousedy a diskutujte, zda byste se nechali přemluvit ke svatbě a případně čím.
Naučíme žáky deklamovat jednotlivé fráze a spojíme je s jednoduchou hrou na tělo.
PŘÍPRAVA | OSVOJENÍ RYTMICKÉHO MOTIVU
Rozdělíme žáky do 5 skupin kolem karet s vypsanými rytmickými motivy. (2)
Nahraďte podtržené slovo vlastním návrhem.
Na druhou stranu karty napište slovo na připravenou linku.
Ve skupině si vyzkoušejte nové znění libreta s hrou na tělo.
Ukažte ostatním, co jste vymysleli.
Poslechněte si znovu nahrávku a přihlaste se, jakmile uslyšíte svoji frázi.
Zkuste deklamovat svoji frázi do hudební ukázky. Začít můžete kdykoliv.
Můžeme vyzkoušet, jak zní duet pouze s hrou na tělo bez deklamace.
PROVEDENÍ | NECHÁ SE PŘEMLUVIT?
Vybereme jednoho žáka, který se postaví na židli doprostřed kruhu spolužáků. Tomu dáme tajnou instrukci: „Až celá tahle akce skončí, řekni ostatním nahlas první větu, která tě napadne.“
Představte si, že jste jako Kecal, a chcete přemluvit spolužáka, aby si vzal tu, kterou jste mu vybrali. Deklamovat můžete společně ve skupině nebo každý sám za sebe. Snažte se ho přesvědčit! (1)