Požadovaný obsah je chráněn heslem
Pokud jej chcete zobrazit, zadejte prosím nejdříve heslo:
Pokud jej chcete zobrazit, zadejte prosím nejdříve heslo:
Vymyslete spojení přídavného a podstatného jména tak, aby sousloví odpovídalo rytmickému modelu dvě osminy a čtvrťová nota (přídavné jméno) a čtvrťová nota a dvě osminy (podstatné jméno).
Například: veselé dámičky (tytytá – tátyty)
Vytvořená sousloví žáci (ve skupinách) nahlas deklamují. Společně s deklamací žáci hrají na tělo (tleskání, dupání, klepání do lavice a podobně.
Na závěr obou variant lze zařadit nahodilou kombinaci podstatných a přídavných jmen. Vznikají tak nahodilá nesmyslná sousloví.
Jakmile něco vymýšlíme ve skupinách nebo sami, máme tendenci se o nápady podělit. Abychom předešli tomu, že si nápady sdělují žáci navzájem, nechme je prve deklamovat všechny najednou.
Žáci rovněž mohou dostat úkol během týdne poslouchat rozhovory lidí v hromadné dopravě, v obchodě, na hřišti. A zkusit výrok nebo jeho část zapsat pomocí rytmických slabik / interpretovat ve třídě.