Požadovaný obsah je chráněn heslem
Pokud jej chcete zobrazit, zadejte prosím nejdříve heslo:
Pokud jej chcete zobrazit, zadejte prosím nejdříve heslo:
Představte si, že by Leoš Janáček žil o něco déle. Řekněme do roku 1970. A že by měl syna (který by neumřel). Šel by s ním na rockový koncert. Moc ho to tam nebaví, přeci jen psal jinou hudbu. A najednou...
Učitel pustí ukázku Knife-Edge (1) do cca 1:50 a pokračuje:
Janáček přijde domů, vezme dopisní papír (protože je stará škola) a napíše klukům z kapely Emerson, Lake & Palmer.
Učitel zobrazí začátek dopisu na tabuli.
Ctěný pane Emersone, pane Lakeu a pane Palmere!
Navštívil jsem se svým synem koncert Vaší kapely. Musím říci, že ač skladatel, Vaše hudba mne značně rozrušila. Popravdě, asi jsem již příliš stár a zahleděn do sebe. Jedna píseň mne ale obzvláště zaujala. Nemohu se zbaviti dojmu, že…
Formulujte krátké věty tak, jak by asi Janáček pokračoval.
Můžete říct vždy pouze 1 větu.
Pokud by si žáci nevěděli rady s pokračováním, může učitel zobrazit další „začátky odstavců“.
Zajímalo by mne, proč jste si vybrali právě tyto…?
Až budete příště hledati inspiraci pro svoje „koncertování“, …
Nerozuměl jsem přesně…
V hudbě mne velmi překvapila…
Učitel dopisuje věty podle návrhů žáků. Aktivitu lze kdykoliv ukončit. Dopis, který žáci tvoří, nemá být nijak usměrňován, veden k nějakému „správnému“ závěru.