Požadovaný obsah je chráněn heslem
Pokud jej chcete zobrazit, zadejte prosím nejdříve heslo:
Pokud jej chcete zobrazit, zadejte prosím nejdříve heslo:
Žáci vymýšlí na základě rytmického modelu slovní spojení.
Žáci deklamují slovní spojení do znějící hudby dle záznamu grafické partitury.
Žáci sluchově analyzují rytmické motivy (part tympánu v I. větě Sinfonietty).
LIDSKÁ ŘEČ JAKO KLÍČ K MELODII
Učitel zahraje melodicky první větu/hlášku, kterou po příchodu do třídy uslyší nebo sám řekne: Kdo dnes chybí? Pozor, už jde…
Učitel vyzve žáky, aby řekli jakoukoliv větu. Větu vždy zazpívá, případně zapíše do not.
Role si mohou i otočit, tj. žáci zkoušejí hrát nebo notovat cokoliv, co učitel řekne.
NÁPĚVKY MLUVY
Tvorba Leoše Janáčka vycházela z mluvy obyčejných lidí.
Chodil, poslouchal, zapisoval si a z toho tvořil.
Žáci dostanou karty s rytmickým zápisem, zkusí si je zahrát.
Při poslechu úvodní části I. věty Sinfonietty (takt 1–34) rozhodují, který rytmus je totožný s partem tympánu.
a) Učitel rozmístí karty po třídě. Žáci se zastaví u karty, která podle nich zobrazuje správný rytmus.
b) Učitel rozdělí žáky do skupin. Každá skupina dostane sadu rytmických karet a paličky. Jakmile hudební ukázka skončí, učitel vyzve žáky, aby všichni najednou zahráli, který rytmus to je.